Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastaukset useimpiin JAMKOn jäsenyyteen ja opiskelijakorttiin liittyviin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi tältä sivulta, ota yhteyttä jäsenpalveluumme: jasenpalvelu(a)jamko.fi

Tällä sivulla

Kuka voi saada opiskelijakortin?

Milloin voin liittyä jäseneksi tai jatkaa jäsenyyttä?

Olen uusi opiskelija, kuinka liityn jäseneksi?

Opintoni jatkuvat, kuinka jatkan jäsenyyttäni?

En pääse noutamaan opiskelijakorttiani/lukuvuositarraa toimistolta. Kuinka saan sen?

Mitä jäsenyys maksaa?

Kuinka tilaan fyysisen kortin? 

Kuinka otan digitaalisen opiskelijakortin käyttööni?

Kauan jäsenyys on voimassa? Milloin voin jatkaa jäsenyyttä seuraavalle kaudelle?

Valmistun vuodenvaihteessa, voinko saada jäsenyyden koko lukuvuodeksi?

Millaisen kuvan tarvitsen opiskelijakorttiin?

Voinko saada väliaikaisen opiskelijakortin ennen varsinaisen kortin valmistumista?

Mitkä ovat tunnukseni JAMKOn verkkokauppaan Kide.Appissa?

Voinko maksaa jäsenyyden tai kortin JAMKOn jäsenpalvelussa käteisellä tai kortilla?

Onko ammatillisen opettajakorkeakoulun, avoimen AMK:n tai polkuopintojen opiskelijoille erillistä opiskelijakorttia. 

Opiskelijakorttini on kadonnut. Kuinka voin saada uuden kortin?

Olen ollut ulkomailla/armeijassa/pitänyt välivuosia. Pitääkö minun hankkia uusi opiskelijakortti?

Olen vaihtanut opiskelualaa Jamkissa. Täytyykö minun tilata uusi opiskelijakortti?

Miten lisään henkilötunnukseni jäsenyyslomakkeelle digitaalisen opiskelijakortin aktivointia varten?

Miten päivitän yhteystietojani tai nimeäni jäsenrekisterissä?

Olen vaihtanut toisesta ammattikorkeakoulusta JAMKiin siirtohaun kautta, kuinka päivitän opiskelijakorttini? 

Minulla on toisen opiskelijakunnan jäsenkortti. Voinko saada JAMKOlta tarran siihen?

Miksi en ole saanut opiskelijakortista tilausvahvistusta?

Voinko saada ISIC – ominaisuuden opiskelijakorttiin?

Korttini haalistuu ja kuluu käytössä. Miksi?

Kuka voi saada opiskelijakortin?

Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelija voi liittyä JAMKOn jäseneksi ja saada opiskelijakortin. Myös jäsenyyttä jatkavan on edelleen täytettävä opiskelijakortin myöntämisehdot.

jäsenyyden MYÖNTÄMISEHDOT
  • Opiskelet Jamkissa.
  • Olet ilmoittautunut läsnäolevaksi lukukaudelle/lukuvuodelle.

Myös avoimen AMK:n opintoja, polkuopintoja, erikoistumis- ja täydennyskoulutusta tai muita, ei tutkintoon johtavia opintoja suorittavat opiskelijat voivat liittyä opiskelijakunnan jäseneksi. He voivat saada opiskelijakunnan kautta vihreän opiskelijakortin, joka ei oikeuta Kelan, VR:n ja Matkahuollon opiskelija-alennuksiin.

HUOMIOITHAN, ETTÄ
  • Olet vastuussa antamiesi tietojen oikeellisuudesta ja kortin väärinkäyttö on rangaistava teko.
  • Henkilöllisyytesi tarkastetaan uuden kortin luovutuksen yhteydessä, joten henkilöllisyystodistus on oltava mukana korttia noutaessa.
  • Kortti voidaan jättää toimittamatta ilman korvausvelvollisuutta, mikäli kortin kuva tai teksti on hyvien tapojen vastainen tai se ei esitä kortin tilannutta henkilöä.

Lue lisää jäsenehdoista tästä.

Milloin voin liittyä jäseneksi tai jatkaa jäsenyyttä?

Jäsenyys uudelle lukuvuodelle ja syksylle on saatavilla verkkokaupasta 1.7. alkaen. Jäsenyys kevätkaudelle on saatavilla 1.1. alkaen. Huomioi kuitenkin, että JAMKOn jäsenpalvelun palveluajat, jolloin voit noutaa korttisi ja tarran, voivat poiketa näistä ajankohdista.

Jos olet uusi opiskelija

voit liittyä jäseneksi, kun olet ottanut vastaanottanut opiskelupaikan Opintopolku-palvelussa, ilmoittautunut läsnäolevaksi seuraavalle lukuvuodelle, ja ottanut käyttöösi JAMKin käyttäjätunnukset.

Jos olet jatkava opiskelija

voit jatkaa jäsenyyttäsi kun olet ilmoittautunut läsnäolevaksi seuraavalle lukuvuodelle Peppissä.

Olen uusi opiskelija, kuinka liityn jäseneksi?

  1. Ota opiskelupaikka vastaan ja ilmoittaudu läsnäolevaksi Opintopolussa
  2. Ota käyttöön JAMKin käyttäjätunnukset Vetuma-palvelussa
  3. Rekisteröidy JAMKOn verkkokauppaan Kide.appissa
  4. Osta haluamasi jäsenyyskausi verkkokaupan kautta

Jos tilasit fyysisen opiskelijakortin, saat sähköpostin kun korttisi on noudettavissa JAMKOn toimistolta.

Katso tarkemmat ohjeet jäseneksi liittymiseen ensimmäistä kertaa

Jatkan opintojani, kuinka jatkan jäsenyyttäni?

  1. Tarkista, että olet oikeutettu JAMKOn jäsenyyteen.
  2. Ilmoittaudu läsnäolevaksi JAMKin opiskelijaksi Peppissä.
  3. Kirjaudu JAMKOn verkkokauppaan Kide.appissa. Sisäänkirjautuminen tulee tehdä samoilla tunnuksilla, joilla ostit edellisen jäsenyytesi.
  4. Ohttps://kide.app/sta haluamasi jäsenyyskausi verkkokaupan kautta.

Mikäli käytössäsi on digitaalinen opiskelijakortti, uusi jäsenyytesi päivittyy digitaaliselle opiskelijakortille automaattisesti. Jäsenyytesi päivittyy 1-2 viikon sisällä.

Mikäli sinulla on olemassa fyysinen opiskelijakortti, voit noutaa korttiisi uuden lukuvuositarran JAMKOn toimistolta heti jäsenyyden jatkamisen jälkeen. Tarraa noutaessa tulee olla opiskelijakortti mukana, irtotarroja ei luovuteta missään tilanteissa.

Katso tarkemmat ohjeet jäsenyyden jatkamiseen.

EN PÄÄSE NOUTAMAAN OPISKELIJAKORTTIA/LUKUVUOSITARRAA JAMKON TOIMISTOLTA. KUINKA SAAN KORTIN/TARRAN?

Opiskelijakortti / lukuvuositarra voidaan tarvittaessa postittaa sinulle, jos et pääse käymään toimistolla. Postituksen voit tilata maksamalla postitusmaksun verkkokaupassamme Kide.appissa. Huomioithan, että postitusmaksun lisäksi Kide.app perii 0,5 euron palvelumaksun.

Jäsenyyden voimassaolo tarkistetaan ennen postitusta. 

Postituksen ostamisen jälkeen älä lunasta tuotetta itse, sillä tällöin emme välttämättä huomaa postittaa korttiasi/tarraasi.

JAMKO ei vastaa lähetyksestä sen jälkeen, kun se on luovutettu Postille. Postitus on saatavilla vain Suomessa.

Nouto eri kaupungeista

Jos olet jatkava JAMKOn jäsen, sinun on mahdollista hakea ennakkoon verkkokaupan kautta maksettu jäsentarra myös seuraavien opiskelijakuntien jäsenpalveluista:

ASK, Helsinki
Helga, Helsinki
HUMAKO, Helsinki
Laureamko, Hyvinkää, Espoo, Vantaa, Porvoo, Lohja
O’Diako, Helsinki
Metka, Helsinki, Espoo, Vantaa
TUO, Turku, Salo, Kupittaa

Mitä jäsenyys maksaa?

  • Koko lukuvuoden jäsenyys maksaa 35 euroa (+ kortin valmistamiskulut 5€)
  • Lukukauden jäsenyys 22 euroa (+ kortin valmistamiskulut 5€)

KUINKA TILAAN FYYSISEN OPISKELIJAKORTIN?

Fyysinen opiskelijakortti tilataan JAMKOn verkkokaupasta Kide.appista.

Liittyessäsi JAMKOn jäseneksi voit valita, haluatko hankkia pelkän jäsenyyden, johon sisältyy digitaalisen opiskelijakortin käyttö, vai tilaatko myös fyysisen opiskelijakortin.

Jos olet jo maksanut jäsenmaksun ja haluat tilata fyysisen opiskelijakortin myöhemmin, verkkokaupasta löytyy myös vaihtoehto JAMKOn pelkkä fyysinen jäsenkortti ilman jäsenyyttä (hinta 6,00e).

HUOM! Huomioithan, että vihreään jäsenyyteen oikeutetut opiskelijat (esim. Avoin AMK, polkuopinnot) eivät toistaiseksi voi tilata opiskelijakunnan kautta fyysistä opiskelijakorttia. Heille on tarjolla ainoastaan Kide.appin digitaalinen opiskelijakortti.

Kuinka otan digitaalisen opiskelijakortin käyttööni

Fyysisen opiskelijakortin sijaan tai sen rinnalle voit ottaa käyttöösi digitaalisen opiskelijakortin.

JAMKOn jäsenille on tarjolla useita digitaalisia opiskelijakorttivaihtoehtoja, joista voi valita itselleen parhaiten sopivan, tai halutessaan voi myös käyttää useampaa vaihtoehtoa rinnakkain. Digitaalinen kortti aktivoidaan mobiililaitteelle ladattavan sovelluksen kautta. Digitaalisissa opiskelijakorteissa on 3 vaihtoehtoa: Pivo, Slice ja Kide.app.

Slice
  1. Mene osoitteeseen slice.fi/upload.
  2. Valitse JAMKO.
  3. Täytä lomake, jotta saat aktivointikoodin (antamiesi tietojen tulee vastata JAMKOlle annettuja tietoja).
  4. Lataa Slice-sovellus sovelluskaupasta.
  5. Avaa sovellus ja kirjaudu sisään.
  6. Syötä sähköpostitse saamasi käyttäjätunnus ja salasana (aktivointikoodi).
  7. Hyväksy käyttöehdot, sillä sovellusta ei voi käyttää ilman sitä. Voit varmistaa tämän myös puhelimesi asetuksista.
PIVO

Pivon digitaalinen opiskelijakortti on aktivoitavissa pääsääntöisesti vuorokauden sisällä jäsenyyden maksusta. JAMKOn jäsenet voivat ottaa digitaalisen opiskelijakortin käyttöön vasta kun heidän opiskelupaikkansa on vahvistettu ja tiedot viety opiskelijatiedot sisältävään tietokantaan. Pivon opiskelijakortin käyttöönottoa varten tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen sekä verkkopankkitunnukset.

Opiskelijakortin aktivointi Pivo-sovelluksessa sujuu näin:

  1. Lataa Pivo-sovellus puhelimeesi sovelluskaupasta.
  2. Ota Pivo käyttöön verkkopankkitunnuksilla ja puhelinnumerolla. Puhelinnumeron tulee olla sama, jonka annoit tilauslomakkeella, kun maksoit JAMKOn jäsenmaksun.
  3. Valitse Opiskelijakortti ja seuraa sovelluksen ohjeita.
KIDE.APP

Kide.appin opiskelijakortin voit ottaa käyttöön heti, kun olet maksanut JAMKOn jäsenmaksun verkkokaupassamme. Opiskelijakortin aktivoimiseen tarvitset JAMKin käyttäjätunnukset, joilla Haka-tunnistautuminen tehdään.

Saat Kide.appin opiskelijakortin käyttöösi seuraavalla tavalla:

  1. Siirry opiskelijakortin aktivointiin välilehdelle ’opiskelijakortti’ Kide.app-Lompakossa.
  2. Tee Haka-tunnistautuminen.
  3. Lataa valokuva itsestäsi. Esikatsele ja täydennä Hakasta saatuja tietoja tarvittaessa.

Kauan jäsenyys on voimassa? Milloin voin jatkaa jäsenyyttä seuraavalle kaudelle?

Jäsenyys on voimassa valintasi mukaisesti lukukauden tai lukuvuoden kerrallaan. Jäsenyyksiä myydään vain lukuvuosi kerrallaan – keväällä myynnissä on siis vain kevätlukukauden jäsenyys.

  • Syyslukukauden jäsenyys on voimassa seuraavan vuoden tammikuun loppuun.
  • Kevätlukukauden jäsenyys on voimassa saman vuoden syyskuun loppuun.
  • Koko lukuvuoden jäsenyys on voimassa seuraavan vuoden syyskuun loppuun.
Syys- ja kevätlukukausi
  • Jäsenyys uudelle lukuvuodelle ja syksylle on saatavilla verkkokaupasta 1.7. alkaen.
  • Jäsenyys kevätkaudelle on saatavilla 1.1. alkaen.

Valmistun vuodenvaihteessa, voinko saada jäsenyyden koko lukuvuodeksi?

JAMKOn jäsenen tulee olla Jyväskylän ammattikorkeakoulun läsnäolevaksi ilmoittautunut opiskelija, joka opiskelee tutkintoon johtavassa koulutuksessa.

Valmistuminen, säännönmukaisen opiskeluajan päättyminen sekä kevätkaudelle poissaolevaksi ilmoittautuminen tarkoittavat sitä, että voit hankkia jäsenyyden vain syyslukukaudelle. Jos opintosi kuitenkin jatkuvat, voit jatkaa jäsenyyttä kevätlukukaudelle tammikuun alussa.

Jos esimerkiksi valmistut joulukuussa, et ole oikeutettu kevätlukukauden jäsenyyteen, vaikka olisit maksanut koko lukuvuoden jäsenmaksun.

Kun olet valmistunut tai muutoin lopettanut opiskelut, opiskelijakorttia ei enää saa käyttää.

Millaisen kuvan tarvitsen opiskelijakorttiin?

Kun tilaat opiskelijakortin, tarvitset itsestäsi kasvokuvan. Kuvan voit ottaa millä tahansa digikameralla, kännykällä tai web-kameralla.

  • Kuvan tulee olla sähköisenä jpg-muodossa. Tiedoston enimmäiskoko on 5 megatavua.
  • Kuvan tulee olla passikuvan tyyppinen eli pystysuunnassa.
  • Kuva voi olla mustavalkoinen tai värillinen.
  • Taustan ja valaistuksen on oltava neutraali.
  • Kasvojen tulee olla keskellä kuvaa ja näkyvissä suoraan edestä.
  • Asusteet ja hiukset eivät saa peittää kasvoja, ei päähinettä.

Huomioithan, että kortti voidaan jättää toimittamatta ilman korvausvelvollisuutta, mikäli kortin kuva on hyvien tapojen vastainen tai se ei esitä kortin tilannutta henkilöä.

 

Voinko saada väliaikaisen opiskelijakortin ennen varsinaisen kortin valmistumista?

Emme valitettavasti myönnä väliaikaisia opiskelijakortteja. Sähköisen opiskelijakortin saat käyttöösi heti jäsenmaksun maksamisen jälkeen.

Opiskelija voi saada opiskelijaedun väliaikaisesti VR:llä tilapäisellä todistuksella jos hänellä ei vielä ole opiskelijajärjestön myöntämää opiskelijakorttia. Tilapäiseen todistukseen tarvitset leiman ja allekirjoituksen opiskelijapalveluista.

Mitkä ovat tunnukseni JAMKOn verkkokauppaan Kide.Appissa?

Voit rekisteröityä JAMKOn verkkokauppaan Kide.Appissa joko Facebook – tunnuksillasi tai voit tehdä erilliset tunnukset. Jos olet jatkava jäsen, kirjautuminen tulee tehdä samoilla tunnuksilla, joilla ostit edellisen jäsenyyden.

Jos tunnukset ovat päässeet unohtumaan, ota yhteyttä Kide.appin asiakaspalveluun. JAMKO ei hallinnoi verkkokaupan käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

Voinko maksaa jäsenyyden tai kortin JAMKOn jäsenpalvelussa käteisellä tai kortilla?

Jäsenyyttä tai korttia ei voi maksaa JAMKOn toimistolla kortilla tai käteisellä, vaan maksu tapahtuu JAMKOn verkkokaupassa Kide.Appissa pankki- tai luottokortilla, verkkopankkimaksulla, MobilePaylla tai Pivolla.

Onko ammatillisen opettajakorkeakoulun, avoimen AMK:n tai polkuopintojen opiskelijoille erillistä opiskelijakorttia.

Ammatillisen opettajakorkeakoulun, Avoimen AMK:n ja polkuopintojen opiskelijat sekä muut, ei tutkintoon johtavissa koulutuksissa opiskelevat opiskelijat voivat liittyä opiskelijakunnan jäseniksi ja saada käyttöönsä digitaalisen vihreän opiskelijakortin. Vihreä opiskelijakortti ei oikeuta Kelan, VR:n ja Matkahuollon opiskelija-alennuksiin.

Opiskelijakorttini on kadonnut. Kuinka voin saada uuden kortin?

Voit tilata uuden opiskelijakortin verkkokaupastamme Kide.appissa. Mikäli sinulla on voimassaoleva jäsenyys, jäsenmaksua ei tarvitse maksaa uudelleen, vaan voit tilata pelkän kortin valitsemalla verkkokaupassa tuotteen ”JAMKOn pelkkä fyysinen jäsenkortti ilman jäsenyyttä”. Pelkän kortin hinta on 6e.

Olen ollut ulkomailla/armeijassa/pitänyt välivuosia. Pitääkö minun hankkia uusi opiskelijakortti?

Voit saada lukuvuositarran vanhaan korttiisi, jos se on tilattu vuoden 2007 jälkeen. Katso ohjeet jäsenyyden jatkamiselle tästä. 

Olen vaihtanut opiskelualaa Jamkissa. Täytyykö minun tilata uusi opiskelijakortti?

Uuden kortin tilaaminen ei ole välttämätöntä, jos opiskelijanumerosi ei muutu. Muussa tapauksessa suosittelemme uuden opiskelijakortin tilaamista.

Miten lisään henkilötunnukseni jäsenyyslomakkeelle digitaalisen opiskelijakortin aktivointia varten?

  1. Kirjaudu Kide.appiin samoilla tunnuksilla joilla liityit JAMKOn jäseneksi/jatkoit JAMKOn jäsenyyttäsi ja siirry Lompakko-sivulla
  2. Jäsenyystuotteen päällä on laatikko jonka sisällä on muutama viiva, tätä ikonia painamalla saat jäsenyyslomakkeen auki.
  3. Painamalla lomakkeen alalaidassa olevaa Muokkaa-painiketta pääset muokkaamaan tietojasi jäsenyyslomakkeelle
  4. Kun tiedot on muokattu, muista tallentaa muutokset lomakkeen alalaidassa olevalla Tallenna-painikkeella

Tämän jälkeen jäsenyystietosi päivittyvät jäsenrekisteriimme noin 1-2h kuluessa.

Nimeni on vaihtunut, pitääkö tilata uusi kortti?

Opiskelijakortin tietojen tulee käydä yksiin henkilöllisyystodistuksen tietojen kanssa, joten nimenmuutoksen yhteydessä myös opiskelijakortti on uusittava. Korttia voi käyttää voimassa olevan jäsenkauden loppuun, mutta mukana kannattaa kuitenkin olla todistus, josta nimenmuutos käy ilmi.

Jos nimesi on vaihtunut toimi seuraavasti: Tee ensin nimenmuutosilmoitus henkilökohtaisesti oman koulutusalasi opiskelijapalveluissa ja todista nimen vaihdos. Tietojen päivittyminen vie muutaman arkipäivän.

Tämän jälkeen päivitä tietosi JAMKOn verkkokaupassa Kide.appissa.

  1. Kirjaudu Kide.appiin samoilla tunnuksilla, joilla liityit JAMKOn jäseneksi/jatkoit JAMKOn jäsenyyttäsi ja siirry Lompakko-sivulle.
  2. Jäsenyystuotteen päällä on laatikko, jonka sisällä on muutama viiva. Tätä ikonia painamalla saat jäsenyyslomakkeen auki.
  3. Painamalla lomakkeen alalaidassa olevaa Muokkaa-painiketta pääset muokkaamaan tietojasi jäsenyyslomakkeelle.
  4. Kun tiedot on muokattu, muista tallentaa muutokset lomakkeen alalaidassa olevalla Tallenna-painikkeella. Tämän jälkeen jäsenyystietosi päivittyvät jäsenrekisteriin noin 1-2h kuluessa.

Miten päivitän yhteystietojani tai nimeäni jäsenrekisterissä?

Voit päivittää henkilötietojasi ja yhteystietojasi kirjautumalla JAMKOn verkkokauppaan Kide.Appissa.

  1. Kirjaudu Kide.appiin samoilla tunnuksilla, joilla liityit JAMKOn jäseneksi/jatkoit JAMKOn jäsenyyttäsi ja siirry Lompakko-sivulle.
  2. Jäsenyystuotteen päällä on laatikko, jonka sisällä on muutama viiva. Tätä ikonia painamalla saat jäsenyyslomakkeen auki.
  3. Painamalla lomakkeen alalaidassa olevaa Muokkaa-painiketta pääset muokkaamaan tietojasi jäsenyyslomakkeelle.
  4. Kun tiedot on muokattu, muista tallentaa muutokset lomakkeen alalaidassa olevalla Tallenna-painikkeella. Tämän jälkeen jäsenyystietosi päivittyvät jäsenrekisteriin noin 1-2h kuluessa.

Olen vaihtanut toisesta ammattikorkeakoulusta JAMKiin siirtohaun kautta, kuinka päivitän opiskelijakorttini? 

Opiskelijakunnan jäsenyys ei siirry automaattisesti opiskelijakunnasta toiseen, kun vaihdat korkeakoulua siirtohaun kautta. Ota yhteyttä aiemman korkeakoulusi opiskelijakuntaan ja lopeta jäsenyytesi siellä. Mikäli olet maksanut jäsenmaksun etukäteen koko opiskeluajalle, pyydä heiltä myös jäsenmaksun palautusta. 

Siirryttyäsi opiskelijaksi JAMKiin voit liittyä JAMKOn jäseneksi ja hankkia meidän kauttamme uuden opiskelijakortin. Lisätietoja täältä.

Minulla on toisen opiskelijakunnan jäsenkortti. Voinko saada JAMKOlta tarran siihen?

Opiskelijakortti on oman korkeakoulun opiskelijakunnan jäsenkortti, joten sen tulee vastata opiskelupaikkaasi. Jos vaihdat opiskelupaikkaa ammattikorkeakoulusta toiseen, sinun tulee hankkia uusi opiskelijakortti uuden opiskelupaikkasi opiskelijakunnan kautta.

Uuden, yhteisen jäsenrekisterin myötä JAMKOn jäsenpalvelusta on kuitenkin mahdollista hakea seuraavien opiskelijakuntien uuden kauden lukuvuositarra:

Huomioithan, että ennen tarran noutamista sinun on uusittava jäsenyytesi kunkin opiskelijakunnan ohjeiden mukaisesti.

Miksi en ole saanut opiskelijakortista tilausvahvistusta?

Tilausjärjestelmä lähettää sinulle jäsenyyden oston jälkeen tilausvahvistuksen / kuitin samaan sähköpostiosoitteeseen, jolla kirjauduit verkkokauppaan.

Jos tilasit myös fyysisen kortin, JAMKOn toimistolta lähetetään sinulle sähköposti, kun korttisi on noudettavissa toimistolta.

Jos olet jatkamassa jäsenyyttäsi ja sinulla on jo fyysinen opiskelijakortti, voit noutaa uuden lukuvuositarran korttiisi JAMKOn toimistolta heti, kun olet uusinut jäsenyytesi verkkokaupan kautta.

Mikäli liittymisen tai jäsenyyden jatkamisen kohdalla on tullut ongelmia tai tilaamasi kortti viipyy yli kolme viikkoa, ota yhteyttä: jasenpalvelu (a) jamko.fi

Voinko saada ISIC-ominaisuuden opiskelijakorttiini?

JAMKOn fyysiseen, muoviseen opiskelijakorttiin ei voi saada ISIC – ominaisuutta. JAMKOn digitaalinen opiskelijakorttisovellus Pivo ei toistaiseksi tue ISIC – ominaisuutta.

Korttini haalistuu ja kuluu käytössä. Miksi?

Opiskelijakortti painetaan edullisella sublimaatiotekniikalla, jotta kortin hinta saadaan pysymään alhaisena. Tätä tekniikkaa käytettäessä teksti tulostuu kortin pinnan päälle, jolloin teksti ja kuva helposti kuluvat huolettomassa käytössä. Näin ollen kortin huolelliseen säilyttämiseen tulee kiinnittää erityistä huomiota ja varoa kortin kolhiutumista laukussa tai hankautumista taskussa. Kortti voi myös katketa, jos se taipuu esim. takataskussa tai muiden tavaroiden seassa.

Kortin mahdollinen uusiminen kulumisen vuoksi jää opiskelijan maksettavaksi. Kortin painamiskulut ovat 6 €.